Zdrowie i uroda

Co jeść żeby szybko schudnąć?

Kończy się stary rok i za chwile będziemy witać nowy. Teraz jest czas podsumowań, refleksji nad tym co było dobre, co się udało w zeszłym roku, a nad czym jeszcze trzeba popracować. Człowiek jest istotą dynamiczną i ma wewnętrzną potrzebę zmiany, nawet jeśli te zmiany są niewielkie, to zawsze dokonują się poprzez działanie. Wielu z nas pewnie podejmie próbę, żeby schudnąć, bardziej o siebie zadbać, zmienić dietę. Podstawowe pytanie, jakie przychodzi nam do głowy, to jak i co jeść, żeby szybko zobaczyć efekty i nie zniechęcić się podczas odchudzania. Może taki krok będzie pierwszym w wielkich zmianach, jakie mogą nastąpić w nadchodzącym roku.

Dieta cud czy zmiana nawyków żywieniowych?

Nie jest tajemnicą, że najlepszym sposobem na utrzymanie właściwej wagi jest prawidłowe odżywianie. Jednak, co robić, kiedy świąteczne serniki i makowce serwowane były w ogromnych ilościach, a kolejny schabowy cioci kusił swoim wyglądem, tak bardzo, że mimo uczucia pełności zjedliśmy trzeci obiad z rzędu. Dopiero potem zorientowaliśmy się, że do Sylwestra zostało tylko kilka dni i możemy się nie zmieścić w ubranie. Nie są jednak wskazane głodówki po takim okresie sytości, bo organizm po prostu zgłupieje i zacznie odkładać na zapas, zamiast palić na bieżąco. Warto po prostu odłożyć to już do Nowego Roku i cieszyć się chwilą, a jednocześnie przygotować na zmianę życia na lepszą. Dietetycy wielokrotnie przypominają, że najlepszą dietą jest prawidłowe odżywanie. Jedzenie smacznych a zarazem wartościowych produktów wspomagających metabolizm jednocześnie wpływa na utratę wagi. Nowoczesne diety to nie tylko osiągnięcie celu w postaci kilku kilogramów mniej, ale nauka przekształcania swojego życia i wprowadzenie zdrowej diety do codzienności. Jednak podstawowym pytaniem jest co jeść, żeby schudnąć. Bez efektów nie będzie motywacji, dlatego zastanówmy się jakie produkty będą dla nas najlepsze. Podstawowa zasada brzmi, że talerz nie może być jednorodny, produkty mają być zróżnicowane, żeby organizm miał wszystko, czego potrzebuje w ilościach wystarczających.  Nie jest mądre głodzenie się, a to co jemy powinno być smaczne, ponieważ jedzenie monotonnie nie tylko źle wpływa na psychikę, ale pozbawia organizmu wielu ważnych składników, przez co odchudzanie staje się nieefektywne. Żeby nie popełnić błędu warto udać się po poradę do specjalisty, ale jeśli nie mamy takiej możliwości pamiętajmy o kilku ważnych rzeczach. Na pewno w diecie odchudzającej nie powinno zabraknąć warzyw. Można jeść je świeże lub grillowane. Po pierwsze zwiększą rozmiary potraw, a po drugie są niskokaloryczne i zawierają dużo witamin i wody. Najlepsze warzywa wspomagające odchudzenie to: kapusta, seler, imbir, szpinak, cykoria. Warto jeść je gotowane, doprawiając świeżymi ziołami i sokiem z cytryny. Niewskazane są smażone, zwiększają swoją kaloryczność i zmniejszają się ich właściwości odżywcze. Oczywiście należy dostarczyć również organizmowi odpowiednią ilość białka i węglowodanów. Doskonałym źródłem białka jest chude mięso i ryby. Szczególnie polecane jest mięso królicze, białe mięso z kurczaka i indyka. Nie tylko są sycące, ale również dostarczą potrzebną ilość białka dla naszego organizmu. Ryby zawierają kwasy wielonasycone i wiele witamin, co stawia je na pierwszym miejscu jeśli chodzi o najbardziej wartościowe białko. W zdrowiej diecie warto korzystać z ryb gotowanych, pieczonych bez tłuszczu lub grillowanych. Warto pamiętać o przyprawach, takich jak chili, czarny pieprz, które są doskonałymi spalaczami tłuszczu. Dopełnieniem diety będą owoce. Te, które najlepiej jeść to grejpfrut, czarna porzeczka, pomarańcze, jagody, orzechy kokosowe. Są naturalnym źródłem witamin i przeciwutleniaczy, poza tym świetnie smakują. Nie można zapominać o zbożach, które często stanowią bazę posiłku, najlepiej jeść: kaszę gryczaną, brązowy ryż, a ostatnio cennym odkryciem stały się nasiona chia. Jeżeli nie lubimy jakiegoś produkty, inne kasze również są dobrym wyborem, a biały ryż może jest bardziej kaloryczny niż brązowy, ale jest lepszą alternatywą, jeśli nie dajemy rady jeść brązowego. Przede wszystkim przy zmianie nawyków mamy nie czuć się głodni, a z czasem zaczniemy sięgać po inne smaki, których wcześniej nie znaliśmy, albo nam po prostu nie smakowały.

Podsumowanie.

Nie ma diety cud, która w ciągu kilku dni spowoduje, że schudniemy dziesięć kilogramów albo więcej. Nie jest to ani zdrowe, ani dobre, nie tylko dla naszego organizmu, ale tez dla naszej psychiki. Warto po prostu małymi, systematycznymi krokami zmieniać dietę i eliminować z niej produkty, które nie służą w żaden sposób naszemu zdrowiu. I nie można zapominać, że długotrwałe głodzenie się daje organizmowi sygnał, że ma odkładać, a nie spalać, bo nie wiadomo co będzie. Dlatego zacznijmy jeść zdrowo i kolorowo. Niejeden dietetyk może pokazać, że zdrowa dieta nie znaczy nudna i monotonna. Wręcz przeciwnie jest kolorowa, bogata w różnorodne produkty i przede wszystkim dostarcza naszemu organizmowi to, czego potrzebuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *